Haklarım

Cevaplanmış

    Merhaba işe başlayalı 42 gün oldu ve bugün patronum yollarımızı ayırdı.üstelik böyle bişey olacağını daha önceden söylemeden yaptı. Bu durumda ne gibi haklarım olabiliyo.ihbar tazmintı talep etme hakkım oluyormu? Şimdiden teşekkür ederim

    Yorum yapın
      En İyi Cevap

      İadeli taahhütlü bir ihtarname göndererek işveren talep edin. Ödenmezse doğrudan iş mahkemesine başvurarak hakkınızı alabilirsiniz.

      Yorum yapın

        Burada önemli olan, işten neden çıkarıldığınızdır. Eğer İş Kanununun 25inci maddesinin II. fıkrasında yazılı nedenlerle çıkarılmışsanız hak iddia edemezsiniz.

        Ama bu gerekçeler ortada yokken, yani durup dururken çıkarılmışsanız 2 haftalık ücretiniz tutarında ihbar tazminatı alma hakkınız vardır. Yalnız şu önemli ayrıntıyı bilmeniz gerekir: İş sözleşmeniz deneme süreli mi?

        Çünkü deneme süreli iş sözleşmelerinde 2 ay boyunca işten çıkarmalarda ya da işten ayrılmalarda ihbar tazminatı ödenmesi gerekmez. Sözleşmeniz deneme süreli değilse, yukarıda söylediğimi dikkate alabilirsiniz.

        Yorum yapın

          İş sözlemesi yapmadık herhangi bir imzam yok yani.iş kanununun 25.maddesi nedir bilmiyorum araştırıcam fakat durduk yere çıkarıldığıma eminim hatta ordaki mesleğim dışında işler yaptırmaya çalıştığı içinde ve ben bunları yapmaya çalıştığım halde bana haksızlık yaptığını düşünüyorum. Peki ben bu hakkı direk işverendenmi talep etmeliyim yoksa yapmam gereken başka bişeymi var.teşekkür ediyorum.

          Yorum yapın

            Teşekkür ederim

            Yorum yapın

              Merhaba
              İhtarname yollamanın bi süresi varmı peki?

              Yorum yapın

                İhtarnamenin, işten ayrıldıktan sonra mümkünse aynı gün gönderilmesini tavsiye ederim. Değilse bile, ilk fırsatta hemen gönderilmelidir.

                Yorum yapın

                  Bir aylık çalışan olduğum için e devlette şuan sigortam çıkmıyo o şirket üzerinden. O sorun olurmu. Birde hiç sigorta yapmamışlarsa eğer bunu nasıl anlıyorum.

                  Yorum yapın

                    Sigortanızın yapılmaması işinizi zorlaştıracaktır ve ayrıca bunu da dava konusu yapmanız gerekir. Ama biraz daha bekleyebilir ve yine e-devlet’te sigortanızı göremezseniz SGK’ya giderek kontrol ettirebilirsiniz.

                    Yorum yapın

                      Teşekkür ederim

                      Yorum yapın

                        İhtarnamede işyerinin sgk sicil numarasını yazın diye bölüm var ama ben göremediğim için yazamıyorum nasıl yollucam

                        Yorum yapın

                        Cevabınız

                        Cevap yazarak gizlilik politikasını ve hizmet şartlarını kabul etmiş olursunuz.